BDO w gastronomii | Szkolenia | Wdrożenia | Konsultacje
Nasze konsultacje i wdrożenia łączą elementy szkoleniowe oraz doradcze i zawsze mają charakter indywidualny. Pracujemy wspólnie na przykładzie Państwa firmy, analizując konkretne sytuacje. Rozwiązujemy Państwa problemy oraz odpowiadamy na pytania. Cały proces odbywa się online oraz telefonicznie. Osoba uczestnicząca w spotkaniu rozmawia bezpośrednio z naszym ekspertem, a na ekranie swojego komputera widzi udostępniane materiały oraz operacje wykonywane w systemie BDO.
Każde wdrożenie składa się z trzech etapów:
Rozmowa wstępna – Wstępna weryfikacja obowiązków oraz ustalenie profilu działalności firmy
Konsultacje online – Wspólnie ustalimy zakres obowiązków dla Państwa firmy oraz sposób ich realizacji
Wsparcie po konsultacji – Pozostajemy do Państwa dyspozycji do momentu zakończenia procesu wdrożenia zmian
Cena od 699 zł – cena wdrożenia jest ustalana indywidualnie i jest uzależniona od zakresu konsultacji oraz ilości uczestników.
Zapisz się na szkolenie/konsultacje
Jak przebiega wdrożenie SUP
Stacje benzynowe, restauracje, sklepy, garmażerka, kawiarnie, cukiernie! W ostatnich tygodniach klientom z tych branż pomagaliśmy wdrożyć nowe przepisy dotyczące opakowań jednorazowych z tworzywa sztucznego (SUP). Nowe obowiązki trzeba realizować od 1 stycznia 2024 roku, kiedy rozpoczną się też kontrole Inspekcji Handlowej.
Proces wdrażania rozpoczyna się od identyfikacji, które opakowania w przypadku klienta to SUP. Następnie analizujemy, czy SUP są niezbędne w przypadku danej działalności. Dalszy proces wdrożenia to:
- Rejestracja w BDO lub wniosek aktualizacyjny
- Organizacja ewidencji SUP w firmie (z uwzględnieniem innych obowiązków)
- Organizacja poboru opłaty od klientów (VAT, paragony, magazyn)
- Realizacja obowiązków informacyjnych
- Realizacja obowiązków w zakresie opakowań alternatywnych
- Raportowanie w BDO
- Odprowadzanie opłaty do UM
Wdrożenie SUP powinno być przeprowadzone w taki sposób, by w kolejnych latach w jak najmniejszym stopniu obciążało funkcjonowanie firmy. Ewidencja SUP powinna być zorganizowana tak, aby jednocześnie gromadzić wszystkie dane niezbędne do realizacji innych obowiązków związanych z ochroną środowiska w gastronomi.
Dodatkowo – podczas procesu wdrożenia SUP weryfikowane są też inne obowiązki gastronomii związane z BDO dotyczące podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach czy ewidencja oraz sprawozdawczość odpadowa.